Také se musím přidat, myslím si, že trochu přeháníš. Jsi zvyklý na přeplňovaný dvouválec s jiným zpřevodováním, tak ti asi přijde „obyčejný“ atmosférický motor líný.
Četl jsem totiž test Fiata 500L s motorem 1,4 16v v jednom časopise, kdy pan Hyan byl překvapen neobyčejnou pružností, klidným během motoru a svižnou reakcí na přidání plynu. Auto s tímto motorem má sice nejvyšší kombinovanou spotřebu ze všech nabízených motorů (6,2 l/100 km), ale na rozdíl od nich se v reálu této spotřeby v pohodě dosáhne a také bude mít asi vyšší životnost. Tak to bylo napsáno. Za tvou vyšší spotřebou bude stát zřejmě mráz a syrový nezajetý motor.
Další výhodou 1,4 je cena, dvouválec nemůžeš koupit se základní výbavou, musíš si tedy připlatit 75 tisíc za výbavu Plus s a dvouválec. Ale teď jsem si všiml, že rozdíl mezi výbavami s 1,4 kou je 55 tisíc, což je opravdu hodně. Takže za dvouválec se připlácí jenom 20 tisíc, ale ve většině případů bude 500L stejně pohánět základní 1,4.
Kdyžtak napiš své vlastní dojmy do novinek, rád si přečtu, jak tvůj víkend dopadl.