Motor
Ahoj, moc jasotu nad tim, ze nemas DPF a tim padem jeden z nejpovedenejsich motoru co se do tohodle auta daval - BMP, bych neprozival. Na nekolika techto motorech mam hodne pres 300tis a o DPF nevim. Kazdopadne nemas prave 8V jak pises ale 16V BKP s totalne rozvrtanou hlavou vstriky Siemens a nejvice prusery prave u modelu 05 a 06. Co se tyka kulance na vstriky, preji ti hodne stesti, az ji budes uplatnovat u 7 let stareho auta. Budiz ti utechou, ze je v CR jiz servis, ktery je spolehlive a relativne levne umi zrepasovat. Kazdopadne si nech co nejdrive upravit vyvazovaci hridele, protoze az se ti vymele dira v tom vyvazovaku, ve kterem je zastrceny na volno imbus, ktery pohani olejove cerpadlo, mas razem behem mziku po motoru vcetne turba atd. A ze takovych nestastniku bylo uz mraky. Dale si podle VIN zkontroluj, zda jsou tyto vyvazovaci hridele pohaneny retezem nebo ozubenymi koly. Pokud mas retez, ceka te nakladna vymena, protoze retez uz se nevyrabi a bohuzel dosti praskal. Nektere modely 06 jiz byly ke konci oznacovany jako 07 a mely jiz ozubena kola. Posledni veci je, ze rozhodne nemen olej po 20tkm ale po 15 a poctive zahrivej a dochlazuj motor. Pokud tohle vse dodrzis vcetne upravy tech vyvazovaku, bude ti tohle auto az na bezne poruchy slouzit dlouho a dokonale (mluvim za motor BMP 8V).