Super recenze!
Díky za super recenzi, škoda, že se tu neobjevila o měsíc dříve, než jsem si domů přivezl novou pětku 530D xdrive v automatu F10.Svůj komentář tedy adresuji těm, kteří pětku teprve vybírají a zvažují, zda zvolit novou, skladovou či roční, a to zejména s ohledem na možnost vůz si nakonfigurovat dle svých potřeb. Některé položky člověk v autě buď nechce, nebo nepotřebuje, finanční hledisko také není zcela od věci, protože BMW ví, jak si nechat za příplatkové položky řádně zaplatit, ostatně na nich nejvíce vydělává. Příplatky v mém případě činily nějakých 550 tis. (před slevou), a to jsem zdaleka nezvolil tzv. plnou palbu:-) Nad konfigurátorem jsem strávil mnoho desítek hodin a stále spekuloval, co v autě chci určitě, čím si můžu zpříjemnit život a co můžu oželet. V konfigurátoru mi výrazně chyběly podrobnější jednotlivých položek a jejich funkcí, použité popisy jsou skutečně minimalistické. U některých položek jsem se tedy rozhodl stylem "pokus - omyl" a dnes výběru či opomenutí trochu lituji. Nejvíce jsem váhal nad položkou Night Vision (50 tis.), nakonec jsem se pro ni rozhodl a dnes po zkušenostech musí přiznat, že bez této vymoženosti bych mohl žít. Systém je kalibrován na rozpoznání pouze lidské postavy (nikoliv zvířete, byť si ve vtipné reklamě na BMW Night Vision hrají lesní zvířátka), což je velká škoda. Systém bohužel funguje trochu chaoticky, v mnoha případech, kdy by reagovat mohl, vůbec osobu na vozovce nehlásí, příště zase zběsile pípá, když zaměří osobu na protějším chodníku v zatáčce. Takže zklamání - vyberte si za ty peníze radší něco užitečnějšího. Naopak dnes lituji, že jsem oželel adaptivní tempomat a adaptivní podvozek. Od prémiovky člověk podvědomě čeká dokonalost, bohužel vždy se najde pár drobností, které trochu znepříjemní užívání vozu. Nicméně pětka ve zvolené motorizaci je naprosto skvělé auto a mohu všem pouze doporučit!!! Nepříjemné drobnosti: režim ostřikovačů světlometů nelze změnit, ostřikuje světlomety příliš často a zadělá Vám poměrně rychle při delší trase celou karoserii... Systém stop-start je smutný příběh, byť je nastaven velmi dobře, otravuje mne a nelze ho trvale vypnout. Velmi nepříjemná věc - přepnete-li do režimu SPORT(+) na předjetí a pak se vrátíte do režimu ECO, vždy se zpětně znovu aktivuje (původně dočasně deaktivovaný) stop-start. Souhlasím s uživatelem Stealth01, že s ohledem na třímetrový rozvor by na zadních sedadlech mohlo být více místa pro nohy, u superbu je ho dvakrát více. Kufr u sedanu není zrovna praktického tvaru, kočárek jsme kupovali tak, že jsme ho nejdříve vyzkoušeli naskládat do kufru a teprve potom ho koupili. Kombi je tedy volba rozumu... sedan je ale prostě hezčí:-)) Shora uvedené věci jsou jen drobnosti, se kterými je dobré počítat. Naopak doporučuji zvolit příplatkové audio Professional, odvětrávané komfortní sedačky, elektrické odvládání kufru, head-up display a navigaci. Letní kola jsou optimální v 18 palcích, na zimu bohatě stačí 17 palců, nejsou sice tak jisté v zatáčkách, ale v zimě se stejně jezdí pomaleji. Všem stávajícím i budoucím majitelům pětky přeji mnoho kilometrů bez nehody a blahopřeji k volbě:-))