koukám, že moc nečteš, už na první verzi byl před několika lety proveden dlouhodobý test na 100tis. km:
[odkaz] (a taky bych to do něj neřekl)
(navíc tato nová verze je na tom co se týče podvozku a ostatních prvků ještě lépe(dočetl jsem se, že má torzní tuhost karoserie o 40% lepší, než předchozí model))
Jinak dnes bych byl s hodnocením kvality podle značky opatrný, osobně zastávám názor, že je to spíše o štěstí na kus, než o kvalitách té či oné značky. Věř nevěř - tady je pár příkladů z praxe - známí a kolegové, kteří tato auta kupovali nová) - Octávia II 2.0 TDI - od novoty problém s předními senzory(za jízdy pípaly) + po roce a půl problém s rozvodovým řemenem(málem motor totál na pravidelně servisovaném autě), Yeti - po 15-ti tis. výměna předních stabilizátorů(klepání od kol za jízdy), Fabia I (3x měněné přední kotouče při nájezdu necelých 25tis. za rok a navíc řidič, který jezdí skoro bez plynu a pěkně pomalu brzdí) , VW Tiguan - častěji v servise než na cestě (3x problém s motorem TDI - jednotka snížila výkon s varováním na displayi do servisu + rozbitá dvojspojka), Peugeot 308 - po 2 měs. protržená manžeta na "řízení" + vrzající středový panel, jedna firemní Octávia II s posledním faceliftem (motor 1.2 TSI ježděná jedním člověkem - zvuk motoru po 40-ti tis. km je horší, než u "chrochtavých" 1.9 TDI - už je objednaný do servisu a doufá, že se mu do té doby nepotkají písty s ventily...)
Závěrem bych tu snad jen dodal: nechci se zastávat té či oné značky, jen nemám rád takovéto typy hodnocení lidí, kteří v autě kterého se daná diskuse týče ani neseděli = reálné zkušenosti 0 a ani moc nečtou jinde.