To by přicházelo v úvahu u manuálu, ale u automatu s HDM to funguje jinak:
"U automatických převodovek vybavených hydrodynamickým měničem momentu není možné zajistit odstavené vozidlo proti pohybu zařazením rychlostního stupně, protože:
1. Na rozdíl od spojky v manuální převodovce, hydrodynamický měnič momentu nemá pevný přenos momentu na klikovou hřídel. Při případném samovolném rozjezdu se čerpadlo a turbína měniče mohou oproti sobě volně pohybovat.
2. Na rozdíl od napevno zařazeného rychlostního stupně u manuální převodovky, rychlostní stupně u automatické převodovky jsou zařazeny hydraulickým systémem, ve kterém udržuje tlak čerpadlo hnané motorem. Po vypnutí motoru se tedy u automatické převodovky vždy "samočinně zařadí neutrál"."
Obvyklá konstrukce západky:
"Na hřídeli, který je pevně spojen s koly (obvykle výstupní hřídel převodovky), je umístěno speciální ocelové kolo s po obvodu pravidelně umístěnými výřezy, do nichž zapadá speciální vahadlo-zub, který převodovku a tím i vozilo zcela zablokuje."