drobné poznámky
Dcera má G6Variant, něco přes dva roky a 50tkm, 1,4TSI 90kW.
1/ Dlouhodobá změřená spotřeba, podíl Praha-dálnice-okresky 10-70-20% je 7 l-změřeno,žádný PP,styl jízdy spíš neekonomický...znám své ditě.
2/ auto zpravidla až na Prahu plně naloženo, 2-4 osoby, zavazadla, nebo materiál na stavbu.
3/ tempomat na dálnicích 140-150, okresky 100.
4/ řetěz - byl hlučný někdy kolem 45tkm, bez mrknutí oka vyměnili napínák, řetěz se kontroloval vč. měření a perfekt, přidal se i nový přestavovač vačkové hřídele. Servisováno u jednoho z největších prodejců, z těch spousty aut VW vč. Škody s TSi která prodali jsme patřili mezi asi 4-5 lidí, kteří za poslední dva roky měli problém a stěžovali na hluk po startu, takže masový problém se nekoná-ale píši o 1,4 TSI,jenže lid rád zobecňuje. Do opravy se dali okamžitě, resp.auto ráno nastartovali, slyšeli a měnili díly.
5/ uniká mi, jak má výrobce zabezpečit auto proti kunám...takového neznám,ono to totiž nejde. Řešením je dát do auta plašičku(dobré dělá firma v Křenovicích, každý najde na webu).Kuna proleze sebemenší škvírou,u nás jich je ve městě nekonečné množství.Běžně překouše pancéřovaný vodič u lambda sondy-i to jsem už viděl,příp.brzdové hadičky.Ty se dají zabezpečit jak? Sebelepší zakrytí motoru nepomůže, vlezla mi do M6,která měla hodně dobře zakrytý motor nahoře i vespod, sprej jí voněl a zakousla se ještě víc.Co vím z okolí, leze do všech aut,je fuk, kdo je vyrábí a jak jsou stará.Jedině plašička(vyhnal jsem je dokonale,už 5.rokem). Také jsou přípravky, které se jim podstrčí,sežere, do týdne nežije,skvěle funguje i na kočky-močily na novou fasádu.Do měsíce jsem zlikvidoval vše široko daleko.
6/ plyn-nerozumím, v čem je problémový, dávkování naprosto citlivé, jezdil jsem s několika 1,2 TSI a opravdu jsem nic nepostřehl,ale je to možná tím,že jezdím teprve 37 let a asi se už umím rozjet :-! Turbo díru jsem nepostřehl ani u 1,2 TSI, a to jsem spíš rychlý,než louda...převody u 1,2 TSI jsou poskládány hodně solidně, na rozdíl od takového Aurise.
7/Cena 470tis Trendline vč doplňků za asi 50tis, další sadou litých kol a zimními Micheliny grátis, rok pořízení 2010, mi připadne jako přijatelná.Ale dnes hodnotit cenu u aut dva roky starých vs. jiné modely je dost irelevantní.Cena není vlastnost auta.
8/pokud bych nebyl líný,našel bych, kolik výrobců mělo problém za poslední rok s řetězem, vím, že je tam i motor 1,6, který montuje BMW a PSA, modelů bylo asi 10-12. Je to určitě chyba, jen se o tom nepíše,neb to tak neláká čtenáře, jako u VW a neporostla by cena za reklamu.Což píši jako nemajitel VW či Škody; mám motor s řemenem-třeba se mi neutrhne ;-)