S cenou máte naprostou pravdu. Ta je vysoká a člověk stále platí za jakousi jedinnečnost technologie, kterou Toyota (reps. její dodavatel) vymyslel a celé to pak v současné době zbytečně brzdí. Ve srovnání jste asi myslel Auris, protože Corolla se v hybridu nedělá, to nic nemění na tom, že 6700€ rozdíl je mazec. Já jsem samozřejmě cenu při výberu auta také zohledňoval jak se říká: "Až na prvním místě". Ale zkuste se podívat na cenu vozu ve v max. výbavě a pro motor s stejným výkonem (tedy hybridních 100kW v součtu) a to i u jiných výrobců. Rázem ten rozdíl není tak velký a např. nová Kia Cee'd s 1.6GDI v max. výbavě s DCT nám byla nabídnuta za "jen" o 30 tis.Kč méně. Tento cenový rozdíl již projedete velmi rychle.
Neříkám, že je lepší: "Až ujedu 100 000km, budu jen šetřit" a popravdě horizont 5let je hodně dlouhý, za to se může semlít mnoho a dost aut se toho ani nedožije (nehoda, krádež, atd.), ale nedělat vůbec nic a koupit si 2t náklaďák do města na 5km denně je také hloupost. Vždy půjde o kompromis.
Někdo s tím začít musel a technologie jsou ze začátku drahé vždy. Já si myslím, že když se ta auta nebudou kupovat, nebudou se nová taková vyvíjet a začarovaný kruh tu bude stále. Hybrid má spoustu výhod, jen se musí vidět a na celý koncept nehledět přes prsty. Má také nevýhody, ostatně jako všechno. To je pak na každém, co bude převažovat. Do města je myslím hybrid neporazitelný, pokud používá energii narekuperovanou. Protože ta by přišla jinak vniveč.
K bateriím: Použvají se vzácné a toxické kovy, které jsou špatně vytěžitelné. Ale to bychom mohli vidět problém v mobilech a jim podobných el. zařízeních, kde je baterií mnohem více, s daleko kratší životností a výrazně horší recyklací. (u Toyota HSD je kapacita baterií využívána pouze na 40%, ŘJ nenechá klesnout kap. pod 40% a nabije pouze na 80%, aby zvýšila životnost článků) a pak by měly být(prohlášení o konformitě v uživ. příručce, veřejná prohlášení, atd.) baterie z aut odborně recyklovány a znovu využity. Takže v tomto bych tak velký problém neviděl. Jako všude, když se bude recyklační cyklus řádně dodržovat, tak by systém měl fungovat. HSD pohon je již v provozu nějakou dobu a problémy s bateriemi jsou vyloženě minoritní problém.