1.4 CVVT jsem také zkoušel v Kia Ceed a tedy, jestli to je "řidičsky" lepší auto, než Auris, tak neumím posuzovat auta. Motor by již opravdu slabý pro tak velké auto, stále jsem řadil, auto se hrnulo ven z každé zatáčky, ale to bylo způsobeno spíše tragickým obutím super-eco energy saver... Na dálnici to už vůbec nemůže fungovat, v kombinaci máte tedy 6,4l, což si myslím, je velmi dobrý výsledek na takovou motorizaci. S 1.6 GDI jsem u předváděčky jel průměr 6,8, ale ta má o 26kW více a bylo opoznání lepé sladěné. Celkově mi smysl této motorizace uniká. Čistě do města OK, s malým km nájezdem super. Ale dálnice opravdu jen vyjíměčně. Takže vlastně přesně to, co kritizujete na hybridech. Auto určitě bylo tak o 200tis. levnější (záleží na výbavě, myslím, že automat tam není vůbec), než náš Auris HSD. A ten rozdíl se ani za 5 let asi nesmázné. To uznávám. Řekl bych, že to bude daň za "odlišnost", která je mnohdy vysoká.
Ještě mám otázku, proč jste si nevybral tedy ten diesel, když byste jezdil za méně?