Máme též Auris HSD a jak tu psal již uživ. "Tlama". Tak auto funguje opravdu dobře ve městě, celkově když jedete pomalu (do 100km/h). Čistě dálnice mám také odzkoušené a tam jsme na 6l/100km, když se člověk trochu přízpůsobí a osciluje kolem 130 km/h (do kopce 120 a z kopce 140 dle tacho). Za to Vám čistě 1.8 beznín nepojede. Pro srovnání máme ještě 1.6 HDi v C4, s ním sice jsem schopen jezdit za 5l/100km po dálnici, ale musí se u toho celkově ještě více přemýšlet. Další věc, jak jste psal, že Golf 1.6 TDi umí jezdit za 5litrů, to bezpochyby umí, to umí i moje C4 (celkově mám průměr 4,5l/100km při prům. rychlosti 73km/h na 9000km). Ale oba to jsou za a) manuály b) auto musí být zahřáté na provozní teplotu, což trvá min. 10-15km podle okolní teploty, Auris je zahřátý za 2km (využívá odpadního tepla z výfuku k přídavnému zahřívání chl.okruhu). Na krátkých trasách Vám diesel vůbec nepoděkuje (kromě opotřebenění motoru a následných možných oprav budou emise také dost vysoko kvůli chladnému kat. a DPF) a na 5l učitě nebudete, tedy alespoň mě se to s C4 nedařilo a nevěřím, že Golf v tomto bude výrazně lepší.
Auris určitě není nějaké "řidičské" auto, opravdu jen točíte volantem a šlapete na plyn, odezva od předních kol špatná, přeposilované řízení, rel. krátký rozvor - nestabilita ve vyšších rychlostech. Ale popravdě toto všechno moje přítelkyně stejně od auta nevyžaduje, spíše chce aby auto bylo pohodlné, jednoduché na ovládání a údržbu.
Podle mého názoru tedy Hybrid do města a pro nenáročného řídiče, který jezdí z "povinnosti" ANO, s tím, že když se někdy vyjede na dálnici, tak to auto také zvládne. Když si chce někdo řízení užívat a jezdí po delších, tak má na výběr určitě lepší auta, tam diesel určitě smysl má.