< původní příspěvek < Re: Re: Piskanie brzd - vytvorenie skloviny
Nedávno jsem měnil brzdy, kotouče i destičky a automechanik mi pak říkal, ať si dám teď pozor a moc nebrzdím, ať kotouče nezničím. Aspoň 300 Km. Pak jsem v časopise STK četl, že je třeba nové kotouče zajíždět, až si destičky na kotouč řádně sednou. Nesmí se brzdit hned prudce, kotouč by se mohl spálit, pozná se to podle modrého zbarvení na kotouči. Došlo by ke změně vlastností materiálu. Tak jsem jezil tedy opatrně a po třech stech Km. mi taky začaly trochu pískat. Ale myslím, že jen za studena a možná i za vlhka. Pak už asi ne. Tak si říkám, že asi nastala chvíle, kdy začnu brzdit ostřeji. :-)
Jinak si všimni, že přes noc se na kotoučich vytvoří rezavá oxidace, pokud ovšem nemáš kotouč s povrchem proti reznutí. Pokud ne, tak je jasné, že nejdřív jde při brždění dolů ta jemná povrchová "rez", (ale není to rez, jen to má takovou barvu) a pokud jde o brždění velmi jemné a tedy studené, třeba hned po pár metrech při výjezdu na cestu z parkoviště, tak o nic nejde.. Možná neparkuješ venku, ale v garáži, tak nevím, jak před jízdou ty kotouče vypadají. Podle ceny by ale měly být ze zlata >:D to by se ti ale rychle sjely, to by nebylo dobré. ;-)