Přesně tak. Funguje to na jiném principu. Papírový filtr je taková membrána která má nějaké otvory a ty se tím prachem zanášejí a ztrácejí propustnost. KN je několikavrstvá bavlněná gáza napuštěná olejem na který se prach lepí, ale vlákna se dál mohou pohybovat a propouštějí vzduch. Paradoxně pří zanesení je filtrační funkce lepší, protože ze zmenší, ale neucpou, otvory které propouští nečistoty. Propustnost papírových filtrů je cca 5micronů a KN cca3 microny, takže v tom bych problém neviděl. Někde píší ohledně váhy vzduchu, že se zanese olejem a a špatně vyhodnocuje výsledky. Je to ovšem jen opravdu pár příspěvků a jen u silnějších motorů turbo, kde to saje pořádný vysavač a viděl bych, že to je spíše tím, že na to napráskají hodně oleje a nenechají zaschnout. No uvidíme :-)
Každopádně díky za postřehy.
Každopádně je bloková výjimka Evropské unie z roku 2001 která stanovuje, že osazením filtru K&N i do zcela nového vozu nejsou nijak dotčeny záruční podmínky. Takže by to asi fakt neměl být problém.