Golf jezdí o něco lépe než Octávka, není to tak hmatatelné na první svezení, ale poznat se to dá. Taky má Golf lépe zpracovaný interiér a je podstatně levnější. Novou Octavku s 1,2 TSI je problém sehnat za tyto peníze.
Pokud chceš přesné řazení a dobrý podvozek, tak je tady kupodivu Megane s 1,2 TCe Grandtoure a vlezeš se v kombíku do 350t s pěknou výbavou. Za 350t SUV neseženeš, tedy rozhodně ne nové a jestli ti jde o spotřebu, tak při výšce SUV počítej s růstem spotřeby o 1-2 litry oproti stejnému motoru třeba v kompaktu. Nevidím v tom moc smyslu, navíc jízdní vlastnosti nikdy nebudeš mít tak dobré, jak v kompaktu, vyšší těžiště dělá své.
Řešil jsem teď podobnou otázku a vyšlo mi několik voleb nových aut:
Golf 1,2 TSI Comfort Edition
Megane Grandtour 1,2 TCe (pětiletá záruka je, ´podovozek je dobrý a řazení nového šestikvaltu je na úrovni Golfu, sám jsem se divil)
P308 1,6 HDI - je to jedno z mála aut v této třídě, kde je příplatek za naftu minimální. 1,6 HDI je navíc hodně úsporný (5l/100 není problém) a 308 nejprostornější ve třídě. Bohužel pětikvalt u 1,6 HDI je pořád nepřesný.
Ceed, ale ne s 1,4 CVVT, ten motor je naprosto nepostačující, možná ještě 1,6 GDI, ale po svezení s 1,6 CRDi bych dal přednost právě naftě, ale to by bylo přes limit.
A nebo zkusit sehnat nějakého Golfa s 1,6 TDI, což je dobrý motor (sice pocitově není tak silný jako kdysi 1,9 TDI, ale je úsporný a má široké spektrum použitelných otáček), ale třeba předváděčku. Nějakých 380t Kč by neměl být problém, stačí trochu smlouvat.
Možností je hodně, ale osobně bych se při této částce vys..r..al na ojetinu a vzal si nové auto. Nové je nové, má záruku, máš svůj klid.