Spotřeba
Zase tu plno znalců bez podložených faktů, tvrdí jak tenhle motor neskutečně žere atd. Na obhajobu je potřeba říct, že do Ibizy se dávají pouze 77 kW verze 1,2 TSI. Tato verze má 6 rychlostních stupňů což se příznivě projevuje na spotřebě. Pokud má někdo tendenci jezdit jako prase, tak se nemůže u benziňáku divit, že spotřeba roste. VW našeptávač, který radí jak správně řadit jsem ze začátku odsuzoval, ale po delší zkušenosti jsem zjistil, že i v relativně nízkých otáčkách nemá auto problém, když přeřadím. Je to vážně o tom si vůz dlouhodoběji vyzkoušet a ne hned všechno odsoudit. Větší problém vidím v méně technicky zdatných jedincích, kteří se obávají poruchovosti turba. Je téměř jisté, že se vždy najde někdo, kdo si to bude s tímto motorem hasit po dálnici 150, přijede k benzině a hned zhasne motor. Pak se nemůže divit, že mu turbo za čas odejde. Drtivá většina závad motoru je mezi volantem a pedály. Pokud nepočítám již profláknuté vytahané řetězy, které koncern mění na záruku, tak těmto motorům nelze nic vytknout. Do malého auta nebo vozu typu Golf či Leon můžu tenhle motor jenom doporučit.