On xDrive v tomto ohledu opravdu vypadá jako Haldex, je to prostě lamelová spojka připojující a odpojující dle potřeby.
Rozdíl je v tom (mimo dalších věcí...), že xDrive je už primárně sepnutý v poměru 40:60. Haldex je obvykle primárně nastaven na 100:0, někde 95:5. Druhý rozdíl je v tom, že xDrive již od svého počátku (tedy cca 2003 - zástavba v X3, facelift X5, později e90, e60), umí posílat moment od 0:100 do 100:0. To Haldex neuměl a nejsem si jist, jestli to vůbec umí i teď poslední (pátá?) jeho generace. Haldex obvykle posílal 100:0 až 50:50. Pokud se něco změnilo novou generací, nejsem si jist, možné je vše...
Dnes již reakční čas obou systémů ( opět xDrivu od svého zrodu, u Haldexu až v pozdějších generacích ) je rychlejší, než reakční čas motoru, takže se systémy sepnou do požadované pozice dříve, než vůbec motor zabere. Dnes již tedy není cítit to prohrábnutí předku a pak nakopnutí zadkem u Haldexu.
Jinak dobrá spotřeba u BMW je primárně dosažena špičkově odvedenou prací na motorech plus balíčkem Efficient Dynamics (aerodynamická klapka, el. posilovač, start-stop, atd atd).