Nemuzes srovnavat atmo 1,4 a turbo 1,4 jak z hledisk vykonu , tak z hlediska spotreby. Turbo tam nazene vzduch a jelikoz stechiometricky pomer paliva vzduchu musi byt stejny, tak spotreba a vykon je vetsi. Pokud umrtvis motor oturbeny 1,4 kvuli nizsi spotrebe vlivem vyysiho zprevodovani, dostanes na kola nizsi kroutaka jsi tam se spotrebou kde je Hondi 1,8I-VTEC(podobnou spotrebu maji konkurencni 1,6 Mazda, Toyota ), ale vykon je na mnohem vetsi urovni. Honda 1,8 ma 175Nm vs 1,4TSI 200Nm, ale po horsim zprevodovani na kola to hodi ne puvodnich 200, ale jen 160Nm oproti 1,8i-VTEC se 175. Musi se posuzovat vykon a kroutak s prevodovkou, tedy na kolech, aby tomu odpovidala spotreba. Uz nekdy od 1500 otacek je na tom zprevodovane turbo hure. Takze ten kroutak z atmo dvoulitru je jen vlhky sen.
Kdyz turbo tak jedine naftu a to bych doporucil 2,2i-DTEC, pripadne na konci roku dostupny 1,6 i-DTEC
>:D O tom bych snad jedine uvazoval pri vymene za benzin R18
>:DJinak lehka noha v davu se u atmo 1,8 da jezdit za 5,2l.
[odkaz]a to je ve staji 140 vraniku
;-)Se 100 vraniky z 1,3l se u atmo da jezdit s lehkou nohou v davu i za 4,6l
;-)Downshiting je jen PR
;-)