Pak máš zřejmě vadný kus se kterým se možná i nedobře zacházelo (např. předváděcí vůz, nedej bože "novinářské" auto apod.) na což je dsg (zejména v době záběhu) mnohem citlivější, než atm s hdm, nebo klasický mahuál. Než jsem si kdysi koupil úplně nové pětkové GTI, byl jsem projet jedno jeté pětkové GTI s dsg ve VW v Olomouci, nebylo vůbec moc staré, km těžko říct (ty se dají stočit), ale dsg (stejně jako podvozek) bylo v poměrně hodně špatném stavu, zřejmě tomu majitel dával záhul dost často už od prvních km, včetně častých launchcontrol, které (zvlášť nezajetému dsg) dsgéčku logicky příliš nesvědčí.
Pokud by byla pravda to, co píšeš, pak by každý slušný automagazín dsg v Golfu GTI/R, SciroccuR apod. doslova rozcupoval a napsal by, do HH dsg? Nikdy!
Těžko by ho pak takový Autocar dal do pomyslného koktejlu toho nejlepšího z nejlepších HH, těžko by se taky psalo, že pro roccoR je dsg (až na vysoký příplatek) jasně lepší volbou apod.
Každému nevěřícímu "Tomášovi" (ohledně jasné "nevhodnosti" dsg pro HH) jsem zatím spolehlivě zavřel "hubu" jen tím, že jsem ho s dsg ostřeji svezl (jak v automatickém S režimu, tak v manuálním) a chtěl jsem pokaždé, ať dává hodně dobrý pozor, jestli dsg při jízdě neudělá nějakou jasnou/zřetelnou chybu... a zatím se to nikomu nepodařilo (a že už pár těch nevěřících Tomášů bylo).
Důležitý faktorem je u DSG i otázka určitého zžití řidiče s dsgéčkem, které chce delší čas, než je tomu u klasiky s hdm. Slabším místům dsg se dá bud předcházetˇ, nebo je rychle vyřešit, pokud už víš/nebo časem zjistíš jak. Pokud zůstaneme u 6st.dsg pro příčnou zástavbu, tak u ní si dost lidí (právem) stěžuje na sklon k tzv. poskakování (ve spojení s dieselem nemusí být tento problém až tak znatelný) při hodně pomalé jízdě někde na hranici 1. a 2. rychlostního stupně, jde např. o velmi pomalé popojíždění v kolonách, na parkovišti apod. Je to způsobeno tím, že dsg je v režimu D naprogramováno výrazně ekonomicky a odřazuje na vyšší rychlosti už v nejnižších možných otáčkách, takže už i při velmi pomalé jízdě má dsg tendenci přeřadit na tradičně odsazenější dvojku, ale vzhledem k tomu, že řidič nemůže dále zrychlovat stávají se nízké otáčky motoru pro dvojku příliš nízké auto "škube".
V takové situaci stačí dát volič dsg buď do S režimu, případně do M(anuálního) režimu a problém zmizí jak mávnutím kouzelného proutku. Vůbec případné problémy, které poněkud přehnaně (aspoň u dsg, které funguje tak, jak by fungovat mělo) popisuješ jsou v režimu D, který je nastaven prioritně spíš ekonomicky, na náhlé změny rychlosti (nahoru i dolů) je mnohem vhodnější režim S, nebo "M". A pokud už máš nějaký náhlý problém v režimu D (což mívám opravdu velmi výjimečně) a nechceš nějakou sekundu navíc čekat, máš možnost zmáčknout jedno z tlačítek pod volantem a dsg přejde velmi rychle do manuální režimu, kde už ponechá volbu převodu na tobě...