Laguna II
Bohužel tak trochu postrádám smysl téhle mini recenze. Zklamaný autor chtěl nejspíš ventilovat svou frustraci s problémovým kusem, upozornit a varovat ostatní před Lagunou či dokonce samotnou značkou s diamantem ve znaku - což imho není primárním posláním MACZ. Jelikož jsem už nějaký ten rok uživatelem Laguny rád bych k tomu napsal pár řádek.
1. Vyvozovat závěry o kvalitě/spolehlivosti modelu/značky z několik let staré bazarové! ojetiny je nesmysl, který platí pro všechny auta. Horní vůz měl na tuty najeto o dost víc, než dle PP a kdo ví kolika rukama vůbec prošel, zda nebyl bouraný atd..
2. V roce 2009 musela být tahle laguna už pekelně levná (pořizovací náklady autor neuvádí), z čehož usuzuju, že motivací bylo "co nejvíce auta za co nejméně peněz", což u ojetin často končívá podobným osudem.
3. Když už si kupuju ojetinu, tak si o konkrétním voze/motorizaci nejdřív naštuduju co nejvíc informací, co se kazí, co koupit/nekoupit, kolik stojí díly atd.. Z velké části se tak dá předejít komplikacím jako v tomto případě. Neznalost neomlouvá. (zadní brzdy za 450€? sci-fi. i s prací to mám do 200)
Laguna II ve své první fázi rozhodně nebyla žádným vzorem spolehlivosti, což ve spojení s 2.2dCi (nebo 2.0IDE) platí tuplovaně. Přesto si, podle mě, úplně nezaslouží auru nespolehlivosti, která se okolo ní vytvořila. Na svou dobu byla v mnoha ohledech revoluční, akorát soudruzi holt moc spěchali (viz. co píše Ronault). Design je kapitola sama o sobě (boční tvar zadních svítilen na staré laguně - zdravím nový passat) :yes:
Osobní zkušenost a poruchy:
Auto (jeden z prvních kusů, počátek r.2001, 1.9 dCi) nejvíc zlobilo po koupi (z bazaru), kdy krátce po sobě odešla čtečka karty a palivové čerpadlo, se kterým měnili i pedál plynu. (to bylo taky poprvé a naposled za 6 let co auto nedojelo). Minulý rok jsem nechal na autě dlouho sníh, voda se zřejmě dostala kam neměla a zkrat spálil zámky na všech dveřích (nutná výměna všech). Auto fungovalo jen nešlo zamknout. Asi nejhloupější a nejdražší závada ;-\ V létě praskla drážka těsnění termostatu, výměna u známého za pár šlupek. Jo a ještě teď na podzim repase altíku, nedobíjel, už byl hyn po 210 tkm což mi příjde ok. Jinak spotřební klasika, čepy, stabilizátory, silent bloky, rozvody, tlumiče, brzdy, olej.. Původní turbo, spojka, setrvačník, převodovka, vstřiky..
Holt ojeté nikdy nebude nové :-)