Ad. první článek. Že bych kartu zlomil za 7 let, to se mi opravdu nepodařilo a že jak otec, tak teď já s ní zrovna pěkně nezacházíme. Podařilo se na jedné z karet prolomit tlačítko pro odemykání, nechal jsem ji opravit tuším za 500 Kč a je to v cajku. Odešla hned po koupi čtečka karet, opět první roky to ještě nikdo netušil, ale dnes bych najel na renault forum a našel přesně to, co se dá opravit. Nicméně Renault servis se k tomu postavil relativně slušně, i když bylo auto kupované jako ojetý dovoz z NL na LPG, tak účtoval jen materiál, diagnostiku i práci ne.
Je pravda, že máme 1,6 16V, takže není těžká na předek, takže čep jsem měnil první až teď, co jsme my na ní najeli 120t km, jestli byly měněné před tím, netuším, je to možné. Větší problém jsou silentbloky zadní nápravy. Ty vydrží originál tak 150t max, na našich cestách méně. Pak se udělá běžně chyba v tom, že se koupí nové levné z druhovýroby za pár stovek, celý den se s tím j**e a silentblok pak vydrží 10t km... to je prostě tak, když se šetří na dílech. Ale teď už mi klepou i ty dražší, je to dáno asi mým přetěžováním zadní nápravy (jezdíme v pěti lidech studenti s plným kufrem), koupím asi originály po roce 2006, kdy se to definitivně prý vyřešilo.
Posilovač s proměnlivým účinkem je i v mé základní verzi Expression 1,6 16V, takže nesmysl.
Ten druhý článek jsou obecné kecy. Nejlepší je Renault forum, tam jde krásně vidět, které motory ano, které ne, co se kazí, co ne, jak opravit co... atd. Já si třeba nedávno takhle sám i bez jakéhokoliv vzdělání v el. měnil žárovky v podsvícení stahovaček. Jednoduché :-)