Většina těch tvrzení jsou nesmysly.
Mám r.v. 2001 s 300t km s původní spojkou, převodovkou a třeba i zadními tlumiči, nějaké poddimenzování podvozku je hloupost, stačí se podívat na tehdejší konkurenci Passat a jeho hliníková ramena za 40t a výdrží 100t km. Vše většinou stojí a padá na tom, že 95% všech lagun u nás byly koupené jako 3-5 leté ojetiny s 80t km z Německa či NL, což je u téhle třídy nesmysl. Podsvícení displaye klimatizace se řešilo v záruce výměnou, po záruce slušný elektrikář přepajkoval studený spoj za půl hodiny práce.
Je pravda, že dvojková generace byla tragická, protože 1,9 dCi, 2,2 dCi i 2,0 IDE se chovaly sice hezky, ale spolehlivosti moc nepobraly, taky minimálně IDE doplácelo na naše benzíny, ale po faceliftu a po příchodu 2,0 dCi už to nebyla až taková tragédie. Inu Renault zaplatil za to, že chtěl do třídy přinést technikou napěchované auto, ale málo odzkoušel, nicméně mnoho těch dobrých věcí jako je keyless entry, bohatá bezpečnostní výbava atd. udaly dobrý směr pro ostatní. Laguna III už šla opačnou cestou, nic nového, jen osvědčená technika a auta spolehlivě fungují.
Mimochodem pětiletá záruka je dnes pomalu standart všude, často je v ceně u leasingu nebo za opravdu nepatrný příplatek, třeba VW.