Mel jsem moznost primeho srovnani s Alfou Giulietta s manualem 1,4/170 koni a Alfa dynamicky nijak nezaostavala, prave naopak. Pokud bych mel odhadnout, ktere z tech dvou ma vyssi vykon, tipnu bez premysleni Alfu. A to nemela TCT, ktere mam na zkousku zrovna ted.
Dalsi je Fabia RS, tu jsem jel jako HB i jako kombi a v kazdem pripade se jevila minimalne stejne rychla, jako 308 GTi.
Netvrdim, ze je to pomale auto, dynamicky je na tom dobre a napriklad pri roztahovani trojky v 308 preradila Fabia RS hned 2x - ale byla rychlejsi. A to ma papirove o 20 koni mene...
Hned prvni srovnani jsem jel proti svemu dnes jiz byvalemu 2.5 litru / 170 koni HB a ten byl na tom take lepe. Jde spise o odstiny sedi, nicmene tvrdim, ze auto, u ktereho udavaji 200 koni by melo ty 170 - 180 konove konkurenty dynamicky tvrde zastinit - a to 308 GTi neumi. Nemel jsem moznost to porovnat naprimo treba proti Golfu GTI/200 koni (tedy asi 5.generace), ale patrne by 308 zustala daleko za nim (Golf 0-100 = 6.9, 308 0-100 = 7.7).
Cena 308 GTi je ted kazdopadne paradni, stejne tak treba interier.