1/ Xenony nemusi byt nutne v cocce, i kdyz vetsinou byvaji. Sam mam na Civicovi Type-R origo xenony co v cocce nejsou.
2/ Svetlomet samotny ("sklo") musi mit na sobe vyznacenou homologaci ze je vhodny pro montaz xenonovych vybojek, v opacnem pripade muze a snad vzdycky i zapricinuje nevhodny a nebezpecny- oslnujici nebo (a) nedostatecny kuzel svetla. Tento napis byva jednim z jednoduchych voditek pro policii ze jde o nepovolenou prestavbovou sadu a nasleduje opravnena pokuta. Dalsi vec je i to ze se svetlometu co neni urceny pro xenony brzy vypali odrazna plocha na pozadi vybojky a tim dojde k jeho zniceni.
3/ Svetlomet s xenonem musi mit automaticke naklapeni svetel, tzn. i senzory zatizeni naprav. Bez nich oslnuje protijedouci vozidla. Taktez jednoduse zjistitelne pri kontrole. (Samozrejme uz nutny balast vybojek je v aute pri kontrole videt a prozrazuje pritomnost prestavbove sady).
4/ Musi mit vysokotlake ostrikovani- xenonova vybojka neprodukuje tolik odpadniho tepla jako halogenova zarovka a v zime by zamrzala. Znecistena celni plocha svetlometu lame svetelny kuzel a pri vyssim svetelnem vykonu (krome toho ze nesviti kam ma) zase oslnuje protijedouci vozidla.
Originalni xenony stoji u noveho vozu i nekolik desitek tkc navic, myslet si ze za par stovek dostanu to same v tuzing-eshopu je samozrejme naivita. Nehlede na pocet aut co diky temhle bastlum nevyhovujicim ani zakladnim bezpecnostnim normam uz vyhorelo.
Co se tyka nakladu na provoz- pri vetsim svetelnem vykonu maji naopak o hodne nizsi prikon el. proudu. Zivotnost vybojek je take naopak neporovnatelne vyssi nez u klasickych halogenovych zarovek. Rec je porad o OEM sadach, ne o loterii v podobe prestavbovych sad.