911- Corvetta
no ten motor vzady byl dobrý jen na jednu věc - při normálních až vyšších rychlostech Poršák krásně zatáčel, jak by řekli novináři až s chirurgickou přesností. Jenže jak se člověk nasypal do zatáčky hodně rychle - třeba na okruhu, předek nedržel, sunul se po tečně ven ze zatáčky... . Lék na to byl dvojí, vlastně trojí
1. jezdit do zatáčky pomaleji, než auta s motorem v předu
2 zatáčet ještě při brždění - dokud byla váha na předku
3. během zatáčení jakoby pořád rovnat a zatáčet volantem, aby se kola vždy chytla... mám na videu svoje ježdění v Brně i v Mostě a musel jsem se až smát, jak je ta jízda na limitu podivná...
jinak koncem září jsem si koupil Corvettu Grand Sport EU verze, protože jsem nutně potřeboval placaté auto. Má to těžký V8 motor vpředu, vyvážení 50:50, prvky ze Z06 a ZR1 jinak jen 450 koní.... . Palubka a vnitřek samozřejmě nejsou jako u 911, ale je to pohodlný, rychlý obývák, komfortní a tichý.... (nicméně po 911 smutním a myslím, že přes tu její nevýhodu s motorem s k ní možná vrátím)
A teď mě napadla veliká výhoda motoru vzadu - trakce. Zatím co s vette zatopím a kola se protáčejí... 911 se zátěží vzadu zabrala a jela hned. Takhle abych vozil pytel cementu - přes zimu :-)