Ano, Turbo X jsem taky četl v testech (bohužel jsem neměl to štěstí zažít osobně), že je trochu sklamáním. Ono určitě jede krásně, ale prostě všichni od toho čekali víc.
Je to těžký - legendární 2.3T, který se dával do 9000 Aero nemusel řešit idiotské emisní limity. Prostě z něj vydolovali to nejlepší.
2.8T je původem motor od australského Holdenu, který v rámci koncernu právě Saab oturbil, a nabízí se třeba i Opelu Insignia (tam z něj teď vydolovali ještě víc koní, tuším nějak 325k)
Aktuální generace motoru 2.0T, což je už asi poslední origo Saab motor, je naopak velmi povedený, a trošku neprávem opomíjený. Už jeho papírové parametry jsou skvělé, a teď po loňské modernizaci ho ještě zlepšili. Co naplat, všichni chtějí sice mít ticho a pohodu turbobenzinu, ale spotřebu nejlépe na úrovni atmosferické nafty >:-[]
Já pokukuji po starší 9-3 první generace právě s benzinovým turbem. Při mém nájezdu (10-15tis) je diesel volovina, detto starý oplácký 2.2TiD.