Předně díky za úvodní slova :-) a jinak k samotnému obsahu otázky...
Hned na úvod musím podotknout, že na hodnotu 5,4 a něco jsem se dostal pouze jednou a musím říct, že podmínky si opravdu už nepamatuji :-) Faktem ale zůstává, že přes letní období - tzn. cca od března až dubna po říjen až listopad, se spotřeba naprosto běžně pohybuje mezi hodnotami 5,6 - 5,8. Zkrátka přes léto obecně jezdím pod 6. V zimě, domnívám se a asi to tak opravdu je, což není žádným překvapením, především kvůli použitému zimnímu pneu jezdím cca o půl litru více. Tzn. cca do průměru psaném v technickém průkaze, popř. mírně nad. Běžné maximum je těch 6,3 až 6,4, ale to je tak jednou za zimu. Osobní maximum je myslím 6,7, ovšem to vím, že jsem se střídal s otcem, auto si chvíli ode mě půjčoval do práce a i já jsem byl v takovém celkovém rozpoložení, že musím někomu něco půjčovat, takže jsem nejezdil s gumdou zrovna dvakrát úsporně.
Co se stylu týká, tak hlavní věcí, která se domnívám má největší vliv je předvídavost a ještě jednou předvídavost. Budu se možná opakovat, ale má jízda je obvykle složena z úseků mimoměsto, město cca 30 ku 70, přičemž ve městě to plynulá jízda mnohdy moc není. Jezdím také převážné sám, ale to asi většina z nás tady na těchto stránkách. Občas jedu s přítelkyní a výjimečně vezu někoho dalšího. Co mě dále trochu znevýhodňuje je fakt, že vždy plním celou nádrž a tzv. necrcám - což jsou kila navíc, ale osobně radši vypláznu víc najednou než drobit kolikrát za týden.
Takže... Při rozjezdech řadím dvojku zhruba okolo 2000 - samozřejmě, když neodbočuju za plného provozu na křižovatce doleva :-) . Trojka cca mezi 2800-3000 (45km/h) a to ostatní zhruba při stejných otáčkách, samozřejmě při vyšších rychlostech. Toto platí při běžné, tzv. přemisťovací jízdě. Ostatní záleží na momentálním rozpoložení a zajímavosti úseku či výskytu člověka, jenž jede rychlostí 89km/h a vyloženě zdržuje :-) Při jízdě po městě, pokud je úsek bez předpokladu častého brždění a je ideálně rovinka není problém dát za 4 a držet si 2000 otáček a jen tak hladit - rychlost je okolo 53km/h, tudíž i policie by měla být tolerantí. Jakmile je však na obzoru byť jen trochu větší stoupání, tak samozřejmě za 3. Při dojíždění do křižovatek podřazuji a snažím se odhadovat zelenou, takže radši přidrzdím, abych se nemusel rozjíždět na ostro. Jinak mimo město z kopců samozřejmě brzda motorem a žádný plyn - opravdu nevidím důvod, proč při jízdě z kopce šlapat na plyn, pokud tedy člověk někam akutně nespěchá. V místech, kdy je brzdá síla větší se nestydím dát i neutrál. Jinak mimo město normálně jezdím okolo té stovky (90-110), někdy to popustím i trochu víc. Osobně si myslím, že jezdím celkově svižněji. Tím nemám na mysli rychlosti 150 a výše, to mne nijak neimponuje, ale celkovou plynulost jízdy s minimem brždění. Jízda tohoto typu mě baví a přidává i bonus v podobě dobré spotřeby.
Pokud bych se snažil a jezdil opravdu na spotřebu, dodržoval mudrcky rychlosti, řadil ještě o mnoho dřív, nejezdil s plnou nádrží a ještě kdoví co, tak by spotřeba byla možná i stabilně pod 5,5, ale to bych se musel omezovat nad rámec, stal bych se svým vlastním otrokem a to si nemyslím, že v tuto chvíli jsem.