Všeobecný protahování servisních intervalů výměny oleje je mor dnešní doby.Mrkni co vyváděj u užitkáčů. Aby mohli vykazovat v reklamě malé provozní náklady, jde výměna oleje až na 40.000 km. To je možná přípustný (i když pro mě stejně ne) u ideálního provozu, zahřátej motor, delší jízda ale zase žádný závody na dálnici, dochlazování turba atd. No a která dodávka takhle jezdí a hlavně kterej řidič dodávky. No a to samý v bledě modrým u osobáků. Fleety každej honí co to dá pod heslem No Future, klidně auto zamrzlý venku vezmou na projížďku do 50m vzdálený trafiky apod. Proto je na místě především u aut s mětským provozem nebo častěji jezdící kratší vzdálenosti výměnu oleje zkrátit. Když si to člověk spočítá, kolik ho to stojí a na druhou stranu dá cenu turba a podobných libůstek, tak je výsledek snad jasnej. Ono se to vyplatí, už jsem to tady i psal, že jsem jezdil a jezdím i s motory se špatnou pověstí (1.9 dCi v Masteru a vlastně i ve Vitaře, 1.5 dCi V Meganu) a všeobecně proslulý závady se mě vůbec netýkaj.