Ahoj,
všechny bussa vycházejí ze motoru který p. Busso zkonstruoval pro Alfu 6,v té době to mělo 6karburátorů atd... Z tohoto základu se vyvinul motor V6 2.5 který se montoval do GTVčka,takové to starší s kterým jezdil Bond:-). Jen pro zajímavost,tento motor je pro mě jeden z nejlepe znějicích,měl sem tu možnost se s ním pár km svézt a bylo to úžasné... Obsah se časem zvedl na 3.0,montoval se třeba do Alfy 75.... Perfektní auto,výkon tak akorát,ale dlouhé převody... I když se to ktomu hodí... Na dálnici to točí ve 140cca 3000tis.ot-nedávno jsem s ní jel z Karviné,a docela sem si ji užil:-). To byla vlastně poslední evoluce podélně montované verze,po přepracování,tak aby je bylo možné montovat příčně do vozů jako 164,155 a později GTV... Zde se objevila 3.0 24V verze která dosahovala u 164 QV,Q4 až 232koní... Můj 2.0TB byl vyvinut pro italský trh,kde se za vyšší obsahy než 2.0 platily šílené daně... I dnes se jedná o zajímavou alternativu k 3.0 24V,ale musí se vybrat zachovalý kousek,o který se majitelé staraly... Kombinace turba(dochlazování po jízdě) a manuálně seřizovaných ventilů si žádá své každých 20tis.km... U tohoto motoru se mi líbí jak jeho tah v nízkých otáčkách,i přes svůj malý objem,ale nejlepší přijde po 3tis.otáčkách,kdy se brutálně nadechne turbo a auto začne velmi příjemně zatahovat... S nadsázkou si výkonů,ale abvždy vzpomenu na video kde May testoval F40 a když na to šlápnul,tak ho to pěkně koplo:-). Možná vzniklo i více verzí a výkonů ale ta moje je ještě euro 2-poslední norma kde motory mohly dýchat.... Je to cítit i při porávnání TS motorů EU2 a 3...Poslední evoluce tohoto motoru je známa jako 2.5 V6 190koní,3.0 24V 220koní a 3.2 V6 jako 240koňí nebo GTA 3.2 250... Bohužel musel zemřít kvůli emisním normám,asi nebylo v silách italů ho přepracovat do podoby aby nezabily jeho charakter... Děkujeme EU......