Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky
Právě jsem přezul z letních 18" kol (pneu Bridgestone Potenza 235/45 R18) na zimní 17" (pneu Nokian WR A3 215/50 R17) a mám zatím tři poznatky:
1. Pozitivní: Rozdíl v jízdě je malý a spíše příjemný. Zatím jsem jel jen na suchu, ale tyhle zimní gumy jsou zatím dokonce tišší, než ty letní tvrďáky. Je to o něco měkčí, ale ne nepříjemně.
2. Neutrálně zajímavý: Menší vnější obvod kol (o cca 7 cm oproti 18palcovým) se projevuje tím, že tachometr lže dvakrát víc, než s osmnáctkami. U 18palcových kol tachometr ukazuje cca o 5 km/hod více, než je skutečnost, u 17palcových je to cca o 10 km/hod více. To je docela velký rozdíl. Ten rozdíl oproti realitě je prakticky nezávislý na rychlosti (i když s vyšší rychlostí přece jen trochu roste).
3. Negativní: Auto s těmi koly vypadá dost pitomně. Je to také nic moc ráfky (Enzo W), ale to, že jsou kola o palec menší, se projevuje na estetice více, než jsem čekal. Podle mě jsou 17palcová kola na takhle opulentní auto prostě malá. Zkusím pořídit nějaké fotky a dát je do galerie.