Ahoj,
pěkná recenze. To tedy koukám, že má tolik lidí stejný problém s motorem 1.8. Viz toto vlákno a také ta vlákna níže. Já jsem koupil C-MAX r.v. 2008 letos v létě, s Duratecem 1.8 ještě navíc v provedení FlexiFuel, takže může spalovat kromě benzínu i E85.
Poslední dobou jsem hodně jezdil čistě na E85. Po nastartování kolísají otáčky a jak se dotknete plynu a chcete se rozjet, motor chcípne. A někdy také chcípne už během prvních minut jízdy, než se zahřeje. Myslel jsem že je to tím palivem, protože v návodu se píše něco jako "Při spalování alternativního paliva vám mohou během prvních desítek sekund kolísat otáčky na volnoběh. To je normální".
Myslel jsem, že je to tím lihem, protože ten obecně hůř hoří. No nicméně začal jsem tam pro změnu lít benzín a je to řekl bych stejné. Přemýšlel jsem, že zkusím vyměnit svíčky (mám najeto téměř 100t km). Ale jak to tady tak čtu, asi to nepomůže.
Celkem se mi to podařilo eliminovat tím, že když se po startu motoru rozjíždím, přidám poněkud víc plyn, asi jako když se chcete rozjet do kopce. Potom to nechcípá. Nevím, třeba je to normální vlastnost toho motoru a jen jsem z předchozího auto zvyklý přidávat plyn méně.
...
Jinak další zvláštnost je při řazení zpátečky. Musím chvíli držet prošlápnutou spojku, jinak to začne počítat zuby. Ale i tom se píše v návodu, že to je normální.
A palubní počítač mi také lže, dokonce o 17%. .... jináč ale auto je to pěkný :-)