Jestli je spokojeny s naftovou Fabii RS tak je to fajn, ale i s podobnym ladenim nebude rychlejsi nez CTR ani kdyby toho stesti mel plny kybl. Nejake absolutni hodnoty vykonu nebo zrychleni jsou mi sice celkem fuk a kategorii HH jsem si zvolil predevsim kvuli zabave (spojenou s prakticnosti), ale fyziku proste neosalis. I nejakych 173k a udavana hmotnost pro Fabii RS I. (i bez pridanych dalsich kg naslednymi upravami) vychazi na cca 131 k/tunu, CTR 8G uz v serii ma cca 149 k/t (moje Beruna cca 155 k/t). Pripocti k tomu vetsi stabilitu auta danou nejenom sirsim rozchodem, rozlozenim hmotnosti, tezistem, celkovou koncepci, ..., vubec jde u CTR rozmerove o nizsi stredni tridu (kompakt) proti malemu autu (nizsi tridu, chces-li) pri prakticky shodne hmotnosti. Kroutici moment ma vliv minimalni- viz zase fyzika (a ani o nem ve vyssich otackach za jakych by se muselo pri nejakem porovnavani jet nemuze byt rec), jde "jen" o uzivatelske pohodli v beznem jizdnim rezimu. Uz v serii ukaze CTR i podobne upravene Fabii v dalce mizici zadni svetla jak na rovine, tak v zatackach. Kazdopadne me zajimaji predevsim emoce a to s dieselem (i kdyby byl rychlejsi) proste dohromady nejde. Turbodiesel mam u auta jine tridy a na jine jezdeni.
Atmosfericke motory od Hondy jsou porad relativne jednoduche a jejich oblibenost spociva prave v tom ze jde o atmosferu, i bez turba maji maximalni vykon jako treba koncern s turbem a neni tedy moc duvod tuhle filozofii menit. I kdyz "diky" emisnim limitum na tuhle variantu driv nebo pozdeji zrejme dojde i u tehle automobilky. Samozrejme ze je par lidi co do nich pridavaji preplnovani i dneska, u turba jde ale spis o specialy na sprinty. Jde potom dosahnout ohromnych vykonu, ale to obecne u vsech aut a s pochopitelnym rizikem ze motor odejde hodne brzo do srotu, v normalnim provozu se s takhle brutalnimi upravami jezdit asi neda. Mnohem snadneji a casteji se ale zveda vykon pomoci kompresoru (a myslim ze spis prave tohle mas na mysli asi i u tech MX 5-ek). Konkretne u CTR se podivej treba tady na serveru na Padamovo CTR 8G s kompresorem, zvednuti vykonu o nejakych 50% je uplne realne a motor to vydrzi. Na konkretni nabidku i u S2000 se ptejte urcite na typer.cz, kde vam poslouzi jak konkretnimi bohatymi zkusenostmi, tak samotnou upravou i poprodejnim servisem.