Zdravím tě Chicharito,
Předem mockrát děkuji za pochvalu, osobně si nemohu Yetinu vynachválit :-)
Co se týče barvy, taky jsem měl vybranou jinou barvu a upřímně, 12 000 za metalízu se mi dávat nechtělo :-) Proto zvolená červená Corrida - Podle mě zase barva, která Yetimu sluší, bohužel je to "tuctovka".
Osobně jsem toužil po modré - viz třeba Fabia RS, Octavia RS. - byla možnost, ale za mastnej příplateček >:D
Co se týče výfuku: jsou zde dvě možnosti a vzhledek k tvé výbavě se obracím na možnost č. 1:
1. Výbava vozidla - výfuk se dvěma "laufy" se nasazuje až od verze Active, kterou jsem volil, vzhledem k tomu, žes zvolil verzi Yeti - tzn. "žebrák verze" tak se dává jen základní vejfuk. V případě, že bys již volil vyší verzi, měl bys dvojí koncovku.
2. Automatická převodovka - osobně nevím proč, ale vídám právě jeden "lauf" právě v kombinaci s automatem, ale zase ten jeden "lauf" je širokej, jako kdybys měl v autě pomalu pětilitr >:D
Co se týče tvého druhého problému, pokud se jedná o zvuk pouze při startu, tzn. po 10 - 20 sekundách to přestane "chroptět", tak to jsou zaručeně rozvody a jsem docela překvapen, že i po 20 000 km máš původní řetěz.
Osobně doporučím, abys objednal auto na výměnu rozvodů - reklamuj kovový zvuk.
Je to otázka rychlosti servisu, ale mělo by to cca 2 dny trvat včetně kontaktu se Škodovkou - počítej, že se nejdřív musí vyjádřit technik ze Škodovky, ale odpovídá bleskově.
Aktuálně je v opravárenské sadě na výměnu rozvodů tvrdý japonský řetěz + pár dalších dílů, které tento problém řeší - po výměně už ten problém není.
Kdyby ti najednou motor kleknul - pokud nemáš ujeto 60 000 km a nemáš po 4 leté záruce, je to všechno garance, takže možná maximálně na vlastní náklady odtahovka směr servis a počítej tak měsíc na výměnu motoru - pokud by byla závada např. potkání se částí motoru
(v náhradních dílech kvůli poptávce nejsou, takže se musí brát přímo z výroby).
Pokud jde o mé doporučení - čím dřív vyměníš, tím líp pro auto - počítej s tím, že vůle u tvého motoru může být taková, že budeš mít už rozvody tak načatý, že to bude na novej motor, ale spíš bych doufal jen v řetěz a pár dílů, jelikož by ti dali motor opět s měkkým řetězem (=> je to sice divný, ale tvrdej řetěz je jen v náhradních dílech, do série proudí pořád měkký řetězy), takže kdyby ti měnili motor, stejně by tě rozvody čekaly na tuty.
Na 17 000 km jsem měl vůli přes 60 mm a počítej stím, že při 75 - 80 mm už hrozí, že se ti motor potká. Takže neváhej a určitě dva až tři dny obětuj - potom už bude klid a nebudeš se muset nervovat.
Snad jsem ti zodpověděl, co jsi vědět chtěl a snad je vše srozumitelně >:D
Kdyby ne, ozvi se, jednou za dvy až tři dny, pokud mám náladu sem vlezu :-)
Měj se a téže mnoho šťastných km.