Asi takhle: Koncern VW má v zásadě 3 typy servisních intervalů. Mezi nimi můžete za určitých podmínek přepínat. Který z nich vaše auto má poznáte podle nálepky v kufru a servisní knížce (kódy QG0, QG1, QG2).
QG0: Kompletní servis 1x za rok či 15 000 km (co nastane dříve).
QG1: Proměnlivý servisní interval - komplet servis dle údaje počítače, max však 1x za 2 roky / 30 000 km (co nastane dříve). Je ale potřeba speciální dlouhoběžný olej. Motor má v tomto případě speciální tvrdokovové povlaky na pohyblivých součástech.
QG2: Každý rok / 15 000 km výměna oleje + olejového filtru, každé dva roky / 30 000 km kompletní servis.
Máte-li auto z výroby QG0, nezbývá vám než jezdit každý rok na kompletní servis.
Máte-li z výroby QG1, můžete si zvolit, jak budete jezdit, ŘJ se nechá překódovat na cokoli tam i zpět. Nechcete-li dlouhoběžný olej, můžete klidně jezdit jako QG0 nebo QG2 (což jsem udělal i já). Za QG1 se svého času tvrdě připlácelo - ony tvrdokovové povlaky + jiná baterie apod.
QG2 z výroby můžete provozovat jako QG0, ne však jako QG1 (chybí tvrdokovové povlaky).