< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna chování motoru 2,0TDI 125kW
Ahoj, při častém popojíždění se občas stává, že elektronika motoru blbě vyhodnotí přísun paliva pro volnoběh. Když je auto v pohybu a vyřadíš, tak motor normálně drží asi 950ot/min, jakmile zastavíš otáčky klesnou na cca 700/min to je normální volnoběh motoru, když auto stojí. Všiml jsem si, že když se auto při popojíždění v koloně už skoro nehýbe, ale cesta je třeba mírně z kopečka, takže pořád jakoby popojíždí, tak jednotka neví jestli má zvolit otáčky vyšší, nebo ty nižší a začne to kolísat mezi těmito dvěma hodnotami - pak je cítit, že se motor jakoby chvěje (zvuk mi ale rozhodně nezhrubne). Je to vždycky takový 2sec interval, než se jednotka rozhodne. Normálně to nedělá, stane se to většinou, když hodně jezdíš po městě, to ji pak někdy prostě nachytáš na švestkách. Někdy se stane, že ikdyž auto pak zastaví, tak motor zůstane držet ten zvýšený volnoběh. Stačí jen klepnout po plynu a otáčky se pak normálně vrátí na nižší hodnotu... Dělal to motor i v mé předchozí Jettě.
Na funkci jako takovou to nemá vliv ;-)
Tady jsem ještě našel stručný odborný popis toho, proč to motor někdy udělá:
"Zakolísání otáček při přechodu na volnoběh je u vašeho vozu dáno tím, že řídicí jednotka nastaví volnoběžné otáčky, ale hned poté je motor opět krátce roztočen doběhem setrvačníku. Řídicí jednotka okamžitě zareaguje korekcí (snížením dávka paliva), jenže v tu chvíli je již setrvačník zpomalen a roztáčí se ke druhému dorazu, kdy motor naopak zbrzdí. Toto kolísání otáček může mít dokonce charakter kmitání, když se korekce motoru a nadměrná pružnost setrvačníku střetnou v té „správné“ frekvenci".