Letní dovolená 2011 - cca 5000km
Za 4 měsíce vlastnění jetého automobilu jsme dosud najeli cac 14 tis km a symbolických 100.000 km na počítadle protnuli v Chorvatsku během dovolené
1.dovolená:
- 2 rodiny, 5 dospělých, 5 dětí. V našem volvíčku XC90- 2 dospělí + 3děti + spousta kempingových potřeb vč. rodinného stanu, apod apod. na týden pobytu (zcela plný kufr až ke stropu- jó, jó- menší kufr než byl v Galaxy...) + na střešním nosiči 3 jízdní kola a na nosiči na závěsu další 3 kola (viz foto v galerii).
- najeto 1500km, 60% po dálnici, spotřeba 7-7.7 l/100km, nebylo problémů s automobilem.
2. dovolená:
- opět dvě rodiny, v našem autě stejné složení (2 dospělí + 3 děti), tentokráte bez kol, ale na 15 dní věci pod stan.
- najeto celkem 3200km s několikadenními zastávkami ve Slovinsku, následně Chorvatsku a pak týden v Černé Hoře. Nejdelší denní cesta 1200km (klima většinu cesty). Spotřeba na kvalitní naftu 7-7.7, na naftu horší (8-8.8 l/100km, v horách Černé Hory s efektem kouřivosti jak u tatrovky...- pozn. nemám již filtr pevných částic).
- automobil šlapal bez problémů- jen drobné povrzávání vzpěr víka kufru a některých dveří při velké prašnosti- vyřešilo promazání. Navíc jednou využito Volvo k transfúzi energie pro vybitou baterku druhého vozu - děti nechali přes noc puštěné stropní světla v Sharanu...).
- zcela bez problémů proběhl na 30 kilometrech výstup z výšky 0 m.n.m. v Kotoru na cca 1500m.n.m. nad Kotorem. Velmi mne překvapil sjezd po velmi úzkých a točitých silničkách pro maximálně 1 auto a hubeného cyklistu v protisměru, kde stačila brzdná síla motoru na 2.-3. rychl.stupeň bez nutnosti pořád brzdit brzdami (viz opět fota v galerii).
- pohodlná jsou sedadla vpředu i vzadu a tempomat v kombinaci se silným motorem na běžných dálnicích nemá problémy na 6. rychlostní stupeň.
- nevýhodou je slabá servisní síť v Chorvatsku a ve státech ještě jižněji.