Teda nebudu se tu nějak rozepisovat k tomu komentáři, ale trochu bych polemizoval o těch gumách.
"Co se gripu týče, je jim většinou jedno jaký profil, jde o šířku..." ... snad ne 8-s
Teda nejsem vyloženě odborník přes gumy, ale řekl bych, že profil má zásadní vliv na přilnavost. Tedy čím větší profil, tím působí v zatáčce větší odstředivá síla na běhoun a zároveň se snižuje i přilnavost. Opravte mne jestli se pletu. Pokud by platilo co píšeš, mohli by dělat vysokorychlostní pneu pěkně vysoké a zabili by tím dvě mouchy jednou ranou. Krom gripu by měli i dostatečný jízdní komfort.
Právě ty nízkoprofilové 17" opravdu zlepšují jízdní vlastnosti třebas měkčeji odladěného podvozku a není to jen subjektivní dojem. Já měním 205/55R16 (zima) a 225/45R17 (léto) a je to sakra znát.
Máš pravdu, že ne každý vůz široké gumy potřebuje, ale pokud dotyčnému nevadí horší jízdní komfort, vyšší spotřeba a opotřebení, potom proč ne? Za předpokladu, že se jedná o schválený rozměr pro dané auto bych se větší šíři nebránil.