Bertold: to že malý turba ztrácej lesk když se na ně začne tlačit je starej známej fakt. proto jsem si své 1,4 TCe s psanými 130k/190Nm (na brzdě 140k/200Nm) nechal čipnout. Když jsem viděl reálné křivky, po 4500ot. to padá opravdu razantně ten krouťák. O 1,2 TSI nemluvě, prostě to tak je, dokonce i u 1,4 TSI 90kW. Osobně mi byl jízdní projev TCe příjemnější než 1,4 TSI, ale to je ted jedno. Naopak když začneš tlačit na dobrou atmosféru (klidně i 1,6), tak začne podávat až sportovní výkony. Například motor Nissan HR16 110k co jsem měl dřív letěl jak střelenej a rval od 3500 až do 6800ot. tzn na okresce v 80 kmh za tři, plnej a do 140 bez řazení krásnej gradující tah, na kterej se žádný 1,6 nebo 1,9 TDI s podobnym výkonem nechytá i když kroutak je o 100 vyšší. Downsizovaný turbobenzíny maj charakter někde uprostřed ropy a atmosféry. Jedou pekne dokud se z "řidiče" nestává "pilot". o zážitku z motoru a sportovní jízdy samotné nemůže být řeč proti klasické gradující atmosféře. ale na běžný ježdění v pořádku. jen tu netvrď jak jede 1,2 TSI líp než 1,8 apod. Mám sice MPV, ale zase 160k a 230Nm a kámoš v Astře H má 1,8 140k a v podstatě kdekoli se byl schopnej mě držet pokud měl dobře zařazeno. 1,2 TSI je proti mýmu TCe zdechlina a pochybuju že svou Jettu rozjedeš na 220 jenže tu Astru 1,8 prostě jo. GPS 213 a hotovo, ujel mi, o fous. A na dálnici naloženej v kopci jsi prostě v *, na šestku zapomeň pokud chceš udržet třeba 160. U 1,6 nebo 1,8 no problemo. A jak začneš tlačit tak ani ta spotřeba nebude nijak hvězdná. O životnosti toho motoru nemluvim, to se teprv uvidí ale rozhodně to nebude žádnej zázrak. Jako dobrý ok, ale že by se z 1,2 TSI mel nekdo posadit na *, to je trochu přitažený za vlasy ne? a ty to tu rozebíráš zleva zprava a porovnáváš s nějakym MIVEC a VTI a jánevim co ještě. Sjeď si třeba v Mazdě 3 1,6 a uvidíš jak má fungovat správná atmosféra 1,6. Nebo ten Nissan HR16, třeba Juke, Note, Quashqai, Toyota 1,6 Valvematic, stačí? Všechny tyhle motory strčej to TSI do kapsy projevem, zábavou, gradací, zvukem. Pokud jsi takovej nafoukanec že bys 1,2 TSI chtěl porovnat s 1,8 tak třeba zmíněnej Opel 140k, Honda 1,8 140k, Toyota 1,8 145k. Běž se svézt a pak mi pověz ještě tu o karkulce