Zdar, jelikož také vlastním 1.6VTi připojím svůj poznatek k diskuzi.
1) VTi potřebuje zajet, pokud si seděl v nějaké testovací verzi, která měla najeto okolo 1000Km, pak to nebyl adekvátní výkon. Dle vlastní zkušenosti vím, že auto začalo značně ožívat až při nějakých 3000 - 5000Km. Když jsem do něj poprvé sednul, taky sem si říkal, že už ta moje Fábka 1.2HTP byla silnější.
2)Píšeš že si VTi vytočil na 5000 otáček. Na jaký stupeň? Pokud to byla 1 nebo 2 pak z těchto údajů nemůžeš soudit, pokud to byla 3 nebo 4 pak by mě zajímalo, kolik si měl rychlost o 5 ani nemluvím, bo bys tam musel mít už pořádnej ranec.
3) Klasik praví "Objem ničím nenahradíš", tudíž bych oba "výkonově podobné" motory shrnul takto:
a)1.2TSI - výborný pružný motor s vynikající akcelerací, který 1.6VTi předčí při stejné váze auta ve své, nazval bych to "hbitosti".
b) 1.6VTi - línější, rozežranější, třeba ho točit, ale pokud jde o těžší auta kolem 1,5t, pak bych řekl, že do kopce a s nákladem bude mít navrch.
4) Těžko srovnávat 1.2 turbo s 1.6 atmosférou. Spíš by mě zajímal váš názor na "srovnatelné" objemy motorů TSi a THP