Nejsem fanatický fanoušek Volva, avšak Vašim arrgumentům nerozumím,když vezmu v úvahu Vámi udaná kriteria pro premiovost..portfolio, unikátní technická řešení...nevidím v čem by zaostávalo za Německými konkurenty..pokud ovšem jako známku kompletního portfolia nepočítáte MB Viano a podobné, unikátní technická řešení? Tvrdíte, že Volvo taková nemá??...Sám své závěry vyvracíte a potvrzujete že volvo do premie patří a nemyslím že by nutně propadlo ve srovnáíní s konkurencí z Německa...pokud však uvažujete tak, že německá konkurence určuje jak má premie vypadat, pak zřejmě volvo v některých ohledech propadne. Paleta motorů u německé konkurence je jistě širší, má přesnější řízení, volvo nenabízí 7 či 8 stupnové automaty, avšak skutečností je že geartronic v rychlostech reakcí i v kultivovanosti řazení příliš nezaostává za 7 G-tronicem plus, rozdíl je až překvapivě malý, volvo rovněž vynikne nad německými konkurenty v komfortu a kupříklad sedadla jaká byla v minulé genraci S80 jsou přinejhorším stejná jako nejlepší křesla, která nabízí MB a to jak v první řadě tak ve druhé, odpružení u stejného volva ztrácí až překvapivě málo na komfortní režim jaký nabízí comfortní režim Airmaticu. Taková je prostě realita a zkušenost z užívání vozu obou značek, ale děkuji za vtipné poznámky o angličácích od osob, které se s danými vozy vunec nesetkali... :yes: