Jen co budu mít o chvíli více času upravím to ;-) A s tou spolehlivostí to myslím smrtelně vážně... U Renaultu musíš dobře vědět co kupuješ.. Nedivím se, že jsi měl s 2,2 Dci problémy.. ten motor je postaven na základu 2,2d který byl ve své době špička díky tříventilové hlavě, ale po osazení turbe na 2,2dt už se rapidně snížila jeho životnost. A nakonec z něho postavili čtyřventilový 2,2Dci a oproti 2,2d přidali přes 100% výkonu. Často děláme na dílně Espace s tímto motorem a záleží i na přístupu majitele.
Jak jsem psal... měl jsem Espace 3 s 2,2dt a prodával jsem ho se stavem tacho 499000km... přičemž na 250000 se dělalo turbo a šály ;-) A rád bych podotkl že na autě se za jeho život měnil pouze display tacho jinak naprosto nic ;-)
3,0Dci se dříve jako nový motor jevil perfektně. Na věrohodnosti mu přidávalo to že pochází z Isuzu. Bohužel realita je někde jinde, ale přesto si myslím že hodně záleží na uživately, palivu a podobně... Ale jak dojde na piezoo vstřiky je to hodně drahá záležitost.
Laguna dvojková je celkem ošemetná... ještě nedávno k nám jezdila fiemní laguna 1,9Dci která měla něco o kolo 900 000km... jezdila nonstop po EU a to s běžným servisem, ale znám i kousky se kterýmy jsou trable... většinou jsou to ale ojetiny přitáhlé zvenčí ;-)
A trafika jsem měl starého 2,1D a jediným problémem byla koroze u té staré dodávky, jinak nic ;-) Nový Trafic knám jeden jezdí pouze na běžnou údržbu.
Při výběru toho IV Espace jsem strávil hodně času a doufám že bude ještě spolehlivější než jsou mé zkušenosti. Motor je jednoduchý benzín a má rozvod řetězem tak snad :-)
Zatím jsem s ním najezdil pár desítek tisíc a spotřeba je při normální jízdě když si občas neodpustím "někomu to nandat :D" těch 10,5 - 11l. Ve městě je to okolo 17l ;-)