V reálu zklamání
Tak jsem měl možnost přesně toto auto nedávno vyzkoušet. Pravda, přesedl jsem z dýzlové Imprezy, ale po všech těch chválách na podvozek jsem čekal trochu vyšší úroveň. Tedy z praxe:
1. Motor - fantazie, souhlasím s autorem, opravdu velmi dobrý, i když by mu tak 20% výkonu navíc určitě prospělo, přeci jen s autem tak docela necvičí. Relativně dobrá je spolupráce s ESP, kde sice ESP zasahuje v režimu D až trochu později, ale hlavně motor se z toho zásahu celkem rychle vzpamatuje - zdržení a zpomalení je tedy minimální.
2. Převodovka - jel jsem jenom v režimu Dynamic, ostatní nemůžu srovnávat. Logika řazení je poměrně dobrá, ale to je tak všechno co můžu chválit. Řazení ať už na automat nebo sekvenční je doprovázeno mírným proklouznutím spojky, což už je samo o sobě nepříjemné, nehledě na změnu trakce. Najezdil jsem 100 tis. km s DSG a to je o třídu jinde.
3. Absolutním zklamáním pro mě byl ale podvozek. S Mitem jsem jel po cestách kolem Slavkova a překvapilo mě, jak moc začalo být nervozní už v rychlostech nad 120 kmh, o tom, že by sedělo na vozovce nemůže být ani řeč. Nevim jak jsou jiný hothatche, já mám jen tu obyčejnou Imprezu, a ta zvládá i naše rozbité okresky s úplně jiným nadhledem.
Je to asi o tom, že malé auto je prostě malé auto, i když se bude tvářit jako sporťák.