Mám 1.6TDI CR v práci v Oktávce, předtím jsem jezdil s 1.9TDI PD 77kW. Mě se 1.6 líbí. Nemám rád 1.9 pro její hluk a dunění v nízkých otáčkách. 1.6 je tichá, když se ohřeje, tak skoro nevíš, že je to diesel. Mám ještě možnost porovnávat s 1.5dCi 81kW a je to hodně podobné s 1.6TDI. U 1.6 se samozřejmě jedná o malý objem, takže bez turba to nejde. Takže neočekávej, že bude táhnout pod 1500ot, ale nad 1500ot, tak na ten objem, táhne dobře a do 4000ot nepolevuje. Já osobně mám 1.6 radši jak 1.9 ale možná je to proto, že 1.9 nemám rád. 1.6 je pohodový a tichý motor pro rodinou jízdu. Pokud chceš žihadlo, tak by ti vyhovovala spíše 2.0TDI CR 125kW. Ta 1.6 má umí jezdit za málo i za hodně. Máme v práci GreenLine a ta je schopna jezdit za 3,8litru, ale také za 6,5 litrů.
Do powerboxu bych nešel, chiptuning uvádí zvýšení na 100kW a 330Nm. Ale udělal jsem zkušenost, než dělat chiptuning, tak raději silnější motor. ;-)
Popis z jednoho testu:
...Točivý moment má hodnotu 230 N.m v rozsahu otáček 1500 až 2500 ot./min. Tohle auto má plynulý zátah v celém spektru otáček. Už ve 1300 ot./min táhne velmi pěkně, v 1500ot/min je cítit jen lehoučký nárůst síly a ta pokračuje plynule hodně… hodně…hodně vysoko. Už to není ten kopanec pumpe-düse, kdy najednou došel dech a motor se skoro zastavil. Tady ve 4000ot/min je cítit pokles síly, ale dá se ještě klidně pokračovat až k 5000 ot./min! To je neskutečně využitelné pole otáček...