Blow off se použivá čistě k ochraně motoru. Důvod, proč motory pro běžný provoz nemají blow off, je malý kompresní poměr - jeho zmenšením se zlepšuje odezva turba, tedy se zmenšuje tzv. "turbo díra" - což si zákazník žádá.
Když máte velký kompresní poměr, pak máte dlouhou prodlevu před roztočením turba, ale i před jeho zastavením. To je nebezpečné třeba při řazení, kdy turbo po puštění plynu pořád pumpuje pod tlakem vduch. V tu chvíli blow off upustí přebytečný tlak.
Blow offy jsou vidět dost často u tuningových aut, protože jedna z jednodušších cest, jak dostat z motoru víc výkonu, je zvětšení kompresního poměru. Stejně to platí i pro sériové sporťáky - foukaný motor s více než cca 150 koňmi na litr bude mít pravděpodobně blow off.
PS: Je to velmi laicky řečeno, kompresní poměr není jediný faktor, ale řekl bych, že je nejdůležitější.