< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9
1.9 100PS točí něco přes 2700.
To (otáčky) je tim, že tehdy se dávaly neutrální převodovky, tzn. udávaná max rychlost byla dosažena při jmenovitých otáčkách (ty, kdy je poskytován max výkon)motoru na nejvyšší převodový stupeň, v tvém případě 4000/min a 5ka. 170 kmh @ 4000/min na pětku u fábie 1.4 TDI, 190 kmh @ 4000/min na pětku u Ibizy 1.9 TDI. Dokonce i moje oktávka má takřka neutrální převodovku (184 kmh @ cca 4000/min na šestku). Rychlostí myslím skutečnou rychlost, nikoli údaj tachometru. Ten bývá silně nadsazený.
Dnes je tendence dávat dlouhé převodovky (konstrukční rychlost je dosažena dříve, než motor dosáhne na nejvyšší stupeň jmenovitých otáček).
Ano, motory mají rezervy, ale ty tam jsou pro zajištění provozní bezpečnosti a spolehlivosti za všech myslitelných podmínek. Normálně je po čipu nezničíš, ale motor ztratí trvalou zatížitelnost.
á propos: myslím, že daleko lépe investované peníze než čip je dodělání šestého převodového stupně u převodovek z koncernu VW. Provádí to česká firma Eurotuning.