Mě by neviděli ani u Cimbu. Cituji z jejicjh stránek:
"Větší nebezpečí pro turbodmychadlo, ale i celý motor je náhlé vypnutí rozpáleného motoru. Výfukové plyny mají v některých režimech teplotu až 950°C, turbodmychadlo má v tom případě oranžovožlutou barvu. Pokud v tomto okamžiku vypnete motor, rotor turba s rozžhavenými lopatkami se přestane okamžitě otáčet, zapracuje zemská gravitace a lopatky turbíny se mírně zdeformují. Při dalším roztočení turbodmychadla se začne projevovat nevývažek, který má za následek zvětšování vůle v prostředním kluzném ložisku turbodmychadla, které je mazáno motorovým olejem. V lepším případě je vůle tak velká, že rotor zachytí o stator turbodmychadla a prostřední osa se překroutí a na turbodmychadle vznikne totální škoda."
Co je turbo turbem znají konstruktéři i registrové přeplňování. Tato konstrukce sestává z vícero (možno i navzájem různých) dmychadel, jež se zapojují a ODSTAVUJÍ (jakože úplně) dle potřeby výkonu a otáček motoru. Problém popsaný na stránkách Cimbu neexistuje! Selhání dmychadla po náhlém odstavení motoru je dáno tím, že zuhelnatí olej v mazných kanálcích turba. No a co se stane když turbínu nemažete si domyslíte sami...