Moc Vám všem děkuji za ty krásné pozitivní ohlasy. Opravdu mě to potěšilo. Takhle vysoké ohodnocení jsem snad ani nečekal!
:-)Jak vyplynulo z článku, jsem zastáncem klasiky a hlavně zachování v co největší možné míře původního vzhledu věcí a hlavně jejich funkce. Proto se také snažíme společně s tátou Trábošíka udržovat v původním vzhledu (až tedy na nějaké drobnosti) a chovat se k němu slušně (myslím tím hlavně co se týká užívání vozu, slušné zacházení, žádná jízda brzda plyn, apod.).
Asi bych měl říci, že já jsem ročník ´87, tedy jsem o rok starší než mé vozítko
:-) No a jelikož je to tedy mé jediné auto, tak ho využívám i v každodenním životě. Jezdím s ním tedy hlavně po městě, což se projevuje na mírně vyšší spotřebě (k 8 litrům), ale když je potřeba, vydávám se s ním i na delší cesty a zpravidla skoro každý víkend jezdíme s přítelkyní Trábošíkem na výlety po naší krásné vlasti. Když se hodně snažím a nejsem moc naložený, dá se jezdit i za 5 litrů /1OO km, což je paráda.
Ještě bych se vyjářil k té bezpečnosti. To je asi nejslabší stránka celého vozu. Žádné pořádné deformační zóny, airbagy či ABS a podobné systémy. Jediné co je na tomto voze modernější, jsou samonavíjecí bezpečnostní pásy. Takže při střetu s moderním automobil (např. Superb, BMW, Mercedes, Volvo nebo i jenom Fabia) by to pro posádku nemuselo dopadnout uplně dobře. Na druhou stranu tu musím zmínit jednu takovou zajímavost. Na přelomu osmdesátých a devadesátých let zakopila redakce německého časopisu AutoBild jeden vůz Trabant 601, který podrobila crash testu. Výsledek byl překvapivý. Při čelní srážce vyšel z testu Trabant lépe než v té době vyráběný VW polo, ford fiesta či fiat panda. Více v článku
[odkaz] (jen pro upřesnění, tyto stránky nejsou moje, pouze jsem je našel na googlu).
Ale jak jsem již zmínil, náraz z boku či zezadu by dopadl už určitě mnohem hůře. Nicméně si jsem tohoto rizika vědom a proto jezdím s Trabantem co možná nejvíce opatrně a snažím se, pokud je to možné, vyhýbat se velmi frekventovaným tahům a to vůbec nemluvím o dálnicích. I když zase musím říci, že byl už Trábošík i párkrát v hustém pražském provozu a přežil to
:-) Je jasné, že náhoda je blbec a já se můžu snažit jak chci a při vší mé opatrnosti mě nějaký pirát silnic z vozovky srazí, ale to je riziko, které podstupuji. Je to nebezpečné, ale zase si myslím, že některé běžné dopravní prostředky jsou i nebezpečnější.
Letos bychom se s přítelkyní chtěli Trábošíkem vydat do zahraničí (Slovinsko), samozřejmě mimo dálniční tahy a po vedlejších silnicích, které já osobně mám radši, protože člověk pak alespoň něco z té cesty má a vidí. Tak snad nám to vyjde.
Koukám, že jsem se zase hodně rozepsal, takže budu končit.
:-)Ještě jednou děkuji za hodnocení. Jak jen bude lepší počasí, přidám nové fotografie.