< původní příspěvek < Re: Re: Re: Stejný drobný problém s motorem 1.8
No, já bych řekl, že nechat motoru po nastartování ustálit otáčky je dobrá praxe. Taky po zapnutí zapalování před spuštěním starteru nechat zhasnout kontrolky.
Podle toho, co popisujete, startujete nejspíš studený motor ještě se svítícími kontrolkami a hned chcete jet.
Elektronika v řídící jednotce je sice velmi rychlá, když motor běží, ale po zapnutí si potřebuje diagnostikovat všechny součásti, odečíst teploty a podobně. Dokud ty informace nezpracuje a neuloží, tak nemůže pracovat v optimálním režimu. Taky ztuhlé oleje, nenamazané stěny válců, klikovka a další součásti znamenají, že motor má po několik sekund větší vnitřní odpory, než normálně a i tomu se musí řídící jednotka přizpůsobit, aby ho udržela v chodu.
Samozřejmě - špatné svíčky nebo chyba ve firmware to ještě zhorší (přliš silná zpětná vazba rozkolísá otáčky).
Když zapínáte počítač, ze kterého píšete tyhle příspěvky, tak taky musíte chvíli čekat, než se rozběhne.
Takže bych řekl - chyba není ve studeném motoru ale v horké hlavě mezi sedačkou a plynovým pedálem. :no: