To je dost složitý. V terénu a když se zahrabeš, tak je ti ESP jasně na obtíž. To že se automaticky vypne se zařazením redukce je myslím výmluvné.
V ostatních režimech jde ESP vypnout do zhruba 40 km/h, takže průměrnou jízdu na silnici moc nevyzkoušíš. Nicméně zkusil jsem pomoc ESP při rozjezdu na namrzlém povrchu, kde by se to mělo chovat asi jako když mi kdysi u 120ky při hrabání zadních kol pomohlo přibržďovat je ruční brzdou.
Výsledek je rozpačitej, možná trochu že to pomohlo, ale lepší je dát redukci a rozjedeš se v pohodě.
Pak jsem zkusil na parkovišt(břečka navrchu, pod ní led)ještě na letních gumách ostře a pod plynem zatáčet a zatímco bez ESP šlo auto do předem odhadnutelnýho a snadno řiditelnýho smyku, s aktivovaným ESP se snažilo furt něco dělat a cukalo se to všelijak podivně. V těchto podmínkách myslím opět je ESP k ničemu.
Takže zbývá jako pomocník při špatně najeté zatáčce a ostrém vyhýbacím manévru, ani jedno se mi zatím nestalo.
Podle mě stačej pořádný gumy na zimu (já používám Dunlop Grandtrek 16") a chovat se přiměřeně podle stavu silnice a žádný ESP nepotřebuješ.