Nemůžu až tak úplně souhlasit s důvody tuningu... jsou různé skupiny tunerů (či jak se to skloňuje).
Jsou tady puboši, kteří starou plečku tuní hlavně pro obdiv stejně starých, naivních a často hloupých vrstevnic před diskotékou. Ti jsou nejhorší, protože je to amatérské a ty diody, co podsvětlují auto koně nepřidají.
Pak znám lidi, sem bude patřit i majitel (odhaduji dle věku), kteří tuní jen proto, že se jim to líbí a baví. Znám několik padesátníků, kteří lepí spojlery apod. na auto. Výsledky jsou sporné. Tady tahle Ibiza se dá, přecejen 55 kW není HTP, ale zase pod kapotou se neskrývá, to, na co vypadá.
Popravdě pokud si člověk otevře tuningový časopis (ty jsem viděl jen jedinkrát při čekání na STK), tak zjistí, že většina těch aut vůbec není o výkonu. Třeba světle zelená Octavia celá oplastovaná, zahlazená, místy připomínala Skalického blob... a na konci v tabulce 1,4 44 kW!!! Tak při té hmotnosti mu ukáže záda i Škoda 120 LS. Ale taky tam byla Calibra v limitované edici bez optických úprav, jen motorových a podvozkových. To byl Tuning dle mého gusta...
Co už vůbec nechápu jsou subwoofery přes celý kufr...
Inu tuning je věc rozsáhlá a barevná, kdy se může vyjádřit kdokoliv, od těch s vkusem přes ty bez mozku.
Majiteli téhle Ibizy bych nenadával, i kdybych si to představoval jinak: chromavané zrcátka dolů (nevkusné k zbytku auta), polep víka nádrže pryč (to má kdejaký šašek na čemkoliv, co to vlastně má znamenat?), prahy daleko decentnější, oba nárazníky jsou trochu přerostlé (ale budiž) a ty imitace nasávání na nich pryč, interiér je vcelku decentní, tak bych se cítil i příjemně...