Já rozhodně nemasturbuju nad tím jak je ta ojetina levná a výhodná, já narozdíl od většiny lidí obhajujující ojetiny na nové auto mám, řekněme že bych bez problémů dosáhl na kategorii střední třídy, tzn. třeba v rovině nového Saaba 9-3. Je ovšem mnoho důvodů proč bych si ho nekoupil a proč si radši koupím na renovaci klasického Saaba 900 Aero nebo 99T což mám v plánu. Cenu sem tahám jen proto abych poukázal na fakt že není jediný, tedy ani ekonomický důvod pro nákup nového vozu. Dnes se v dané třídě nevyrábí absolutně nic použitelného právě kvůli přístupu většiny lidí kteří vlastně svými preferencemi zabíjejí ducha automobilismu. Dřív se auta vyráběla aby vydržela a snadno se udržovala (v Evropě v tom kralovalo Volvo, Saaby z té doby jsou proti nim noční můrou neznalých servismanů :-) ), což bylo jak ekologické tak ekonomické s ohledy na zdroje a provozní náklady. Dnes se nám "ekologové" a "ekonomové" snaží namluvit pravý opak. A protože lidi jsou jak blbé ovce, vyrábějí se auta horší a horší a čím dál tím nezábavnější, nudnější a stejnější jako ostatní. V současné době bych si nové auto koupil asi jedině od Porsche, TVR, Bristolu, Konigsegga atp. ovšem to už je přeci jen trochu mimo mou finanční skupinu.