Nechápu, proč tehdy ford nešel cestou vlastního lepšího dieselu. Koncernové tédéíčko bylo sice asi úspěšné, ale po stránce kvality nic moc. Ono vůbec Fordy na diesely nebyly dobré od 1.8D přes TD (v zimě bída, navíc hluk a čmoud) přes TDDI - což je vlastně totéž akorát s elektronikou až k současnému TDCI, což už se dá považovat za vyspělý motor. Škoda jen divného zvuku při volnoběhu, kdy má člověk neustále pocit, že není něco vpořádku. Mám už třetího forda (viz moje galerie)a vždycky to byl benzín. Musím říct, že první motor 1.3 OHV byl nezničitelný. Měl skoro 200tkm a svištěl jak ozávod. Na fiestě tehdy odcházelo všechno možné, ale motor držel. Na Mondeu jsem měl 1.8 zetec. Skvělý motor myslím, bez jakékoliv závady, která by neumožňovala dojet z A do B, akorát při 140tkm se musely repasovat ventily - byly napálené na sedlech a špatně se dovíraly, což vedlo k větší spotřebě a blbému chodu motoru. Teď je ve Focusu DuraTec, je to taková strunovka mi přijde, ale jede to slušně a moc nežere (cca 8L). Osobně bych volil toho S-Maxe, protože je to velké auto, které má takový šmrnc, že mu lecjaký sporťák může jen závidět.