Uvažoval jsem, že bych napsal taky srovnávací recenzi, jenže já mám první generaci Scénica a srovnávat auta, která jsou o jednu generaci od sebe (když Scénic I končil, tak C-Max začínal) asi nebude moc objektivní. Na druhou stranu Scénic je zakladatel a etalon dané kategorie a myslím, že ona první generace nebyla dosud překonána v poměru vnitřní/vnější velikost a stále je vzorem ve variabilitě. Takže srovnávat by se něco dalo. Asi tedy budu v tomto směru doplňovat recenzi na Maxe.
Nová generace Scénica se mi bohužel nelíbí, jaké má jízdní vlastnosti ale nevím. Předpokládám, že bude tužší, než generace předchozí, ale silně pochybuji, že se vyrovná C-Maxovi. Možná bude lepší v tlumení nerovností. Prostorově je na tom unvitř v podstatě stejně jako generace první, dokonce bych řekl, že v předu je místa méně. Kufr je ale omezen nesmyslně tvarovaným víkem kufru (délka plata nad kufrem zde hovoří za vše). Verze Grand má samozřejmě velký kufr, ale od kufru dopředu je stehjná jako normální verze. Takže ano, kufr má o dost větší než C-Max, ale v prostoru pro posádku C-Max bezpečně vede.
Pokud mám srovnat čistě jízdní pohodlí (tedy tlumení nerovností) mezi Maxem a mým Scénicem, tak Max vyhrává. Sice je tvrdší, ale když dostane ránu, tak to snáší s naprostým klidem. Scénic se otřese, je cítit, že mu to vadí. Takže jízdu po rozbité okresce (oblíbená činnost redaktorů Autocaru) je příjemnější absolvovat v C-Maxu, u Scénica toužíte, aby to už skončilo.